Що таке шини-липучки і як вони працюють?
У народі «липучками» називають особливий сегмент зимових шин без шипів, що володіють високими тягово-зчіпними показниками на слизьких ділянках шляху (укочений сніг, лід і т.д.). Деякі водії впевнені, що такі колеса в буквальному сенсі слова прилипають до поверхні льоду, проте це не так. Грамотна назва шин-липучок значиться як фрикційна гума. Слово фрикційний в буквальному сенсі означає тертя, що трохи пояснює принцип роботи коліс.
Як працюють липучки?
Будь-які фрикційні шини відрізняються підвищеним числом зиґзаґоподібних ламелей. Лемелі - невеликі хвилясті прорізи на поверхні протекторних блоків, які поділяють шашечки на безліч окремих секцій. Сегментування протекторних блоків за допомогою ламелей дозволяє підвищувати тиск колеса на дорожнє полотно і збільшувати число зчіпних крайок.
Гладка поверхня льоду буде досить слизькій тільки до тих пір, поки на її поверхні присутня мікроплівка від води. Ключове завдання «липучок» зводиться до швидкого вбирання води з поверхні укоченого снігу або льоду. Саме ця властивість дозволяє стабілізувати керованість на особливо небезпечних ділянках шляху.
Шинні виробники часто випускають зимові моделі, виконані з досить пористих зразків, які забезпечують ефективне відведення води і талого снігу. Відразу ж після того, як рідина була відведена, в роботу вступає шорстка поверхня робочої зони, яка найкраще здатна зачепитися за найбільш слизькі ділянки дороги. Для досягнення вищезазначених властивостей компанії регулярно вдосконалять склади гумових сумішей.
Ще одним важливим моментом виступає м&\#39;якість самого протектора, адже гума буде працювати при різних температурах. Для збереження всіх експлуатаційних характеристик в морозну погоду, шини повинні бути досить м&\#39;якими і еластичними. Це дозволить їм додатковим чином чіплятися і підлаштовуватися під найменші нерівності асфальту.
Читайте матеріал по темі: «Як зменшити знос гуми і чому вона швидко зношується?»